VAURIOKORJAAMO 20.5.2022

Autovahingon sattuessa LähiTapiolan luotettavat korjaamokumppanit korjaavat autosi

Autovahingon sattuessa LähiTapiolan luotettavat korjaamokumppanit korjaavat autosi
Pörhön Autoliike on LähiTapiolan Idän pitkäaikainen korjaamokumppani. Pörhön Iisalmen toimipisteen työnjohtaja Matti Vainionpää tietää vuosikymmenten korjauskokemuksella yleisimmät vahingot ja miten ne korjataan.

Jos auto on vaurioitunut, niin ensimmäiseksi kannattaa olla yhteydessä vakuutusyhtiöön. LähiTapiolassa vahinkoilmoituksen voi tehdä verkossa tai soittamalla korvauspalveluun. Asiakaspalvelija ohjaa sinut lähimmälle korjaamolle, jossa ajoneuvon vahingot tarkistetaan. Jos olet tien päällä ja ajoneuvosi on ajokelvoton vahingon tai teknisen vian takia, soita LähiTapiolan hätäpalveluun. Hätäpalvelusta saat välitöntä apua matkan jatkamiseen.

Iisalmessa Pörhön Autoliikkeen kolarikorjaamo korjaa LähiTapiolan autovahinkoja. Korjaamolla työskentelee 4 ammattilaista ja autoja korjataan noin 10-15 viikossa. Työnjohtaja Matti Vainionpää on tehnyt pitkän uran autovahinkojen parissa.

”Kesäaikana sattuu eniten vahinkoja. Silloin liikutaan paljon, mutta myös parkkipaikkavahingot korostuvat. Moni vahinko on onneksi pieni. Lommojen oikaisua ja maalaustöitä. Pienet vauriot saadaan meillä korjattua päivässä tai parissa. Välillä toki tulee isompia remontteja, jolloin auto on meillä pidempään korjauksessa”, Matti kertoo.

Yleisimpiä vahinkoja ovat parkkipaikoilla ja peruutuksissa sattuneet vahingot. Vahinkoja voi aiheuttaa myös pienet eläimet kuten jänikseen törmääminen. Uusien autojen turvallisuusteknologia auttaa ehkäisemään vahinkoja. Peruutuskamera, kaistallapitoavustin ja adaptiivinen vakionopeudensäädin tekevät autoilusta turvallisempaa. Toki kuski vastaa loppujen lopuksi turvallisesta matkasta.

”Autojen lisääntynyt tekniikkaa asettaa uusia haasteita korvauksilla. Näennäisen pintalommon takana voi olla vioittunutta elektroniikkaa. Korjaus voi siksi kestää joskus pidempään kuin asiakas odottaa. Ja myös maksaa enemmän. Onneksi vakuutus kustantaa, jos vakuutukset vain ovat asiakkaalla kunnossa”, Matti avaa.

Yhteistyö asiakkaan, vakuutusyhtiön ja korjaamon kanssa pyritään tekemään mahdollisimman helpoksi. Pörhöllä neuvotaan vakuutusasioissa niin automyynnissä kuin korjaamolla ja vakuutusilmoitus voidaan tehdä yhdessä asiakkaan kanssa. Vahinkoilmoituksen tekeminen verkossa on nykyään helppoa ja sitä kannattaakin suosia.

”Olemme täällä yhdessä vakuutusyhtiön kanssa asiakasta varten, jotta matka voi taas jatkua”, Matti päättää.

 

Artikkeli on julkaistu Lähi-Tapiolan sivuilla: https://www.lahitapiola.fi/tietoa-lahitapiolasta/uutishuone/tiedotteet/tiedotteet/uutinen/1509577316567