Artikkeli 27.5.2022

Pörhöllä panostetaan yhteistyöhön, joka kestää – ”En näe mitään syytä vaihtaa”

Miten Pörhön Autoliike on onnistunut menestymään alallaan yli 65 vuoden ajan? Asiakkaan mielestä Pörhön suurin vahvuus on ensiluokkainen asiakaspalvelu.

Slatek Oy Pörhön Autoliike Oy

Kuvassa vasemmalta Slatek Oy:n Matti Huuki, Pörhön hyötyautomyyjä Mika Käyhkö, huoltoneuvoja Jari Yli sekä autotalon paikallisjohtaja Jarmo Tikkanen.

Pörhön Autoliike on Kaleva Median viime vuonna tekemän tutkimuksen mukaan Pohjois-Suomen vahvin autoalan brändi.

 Yhdeksällä paikkakunnalla toimivalle Pörhölle on muodostunut yli 65 vuoden aikana paljon pitkiä ja kestäviä asiakassuhteita.

”Kun on ollut 35 vuotta asiakaspalveluammatissa, on oppinut, että tärkeintä on tyytyväinen asiakas. Minulla on asiakkaina perheitä ja sukuja, jotka ovat ostaneet meiltä jo kymmeniä autoja”, Pörhön vaihtoautokeskuksen johtaja Timo Lakkala kertoo.

Yksi Pörhön tyytyväisistä asiakkaista on vesihuollon alalla toimiva perheyritys Slatek Oy.

Yli 40 vuotta toimineen Slatekin ensimmäiset Volkswagenin kevytkuorma-autot hankittiin Pörhöltä vuonna 2020. Yrityksen tarpeisiin räätälöidyt autot myi hyötyautomyyjä Mika Käyhkö.

”Etsimme siirtymävaiheessa uutta kaluston toimittajaa ja Pörhö tarjosi meille ehdottomasti parhaimman paketin. Siitä lähtien olemme tehneet heidän kanssaan ajoneuvokauppaa enkä näe mitään syytä vaihtaa toimittajaa”, Slatek Oy:n varatoimitusjohtaja Matti Huuki kertoo.

Ongelmiin etsitään ratkaisut

Slatekin tehtävänä on varmistaa, että suomalaisilla on saatavilla puhdasta vettä. Jos jostakin päin Suomea menee vedet poikki, Slatek lähtee selvittämään tilannetta paikan päälle. Koska kalustoa käytetään haastavissakin olosuhteissa ympäri Suomen Nuorgamista Hankoon, on kulkuneuvojen oltava kestäviä ja luotettavia.

Pörhön Autoliike hyötyautot

Pörhö on Pohjois-Suomen vahvin autoalan brändi.

Matti Huuki arvostaa sitä, että Pörhöltä saa kaikki palvelut helposti saman katon alta. Hän mainitsee Pörhön suurimmaksi vahvuudeksi ensiluokkaisen asiakaspalvelun niin myynnissä kuin huollossa.

Huuki onkin jatkuvasti yhteydessä Pörhön myynnin ja huollon ihmisten kanssa. 

”Aina kun tulee jokin kysymys tai ongelma, asia otetaan tosissaan ja siihen etsitään ratkaisu. Pörhöllä ymmärretään yrittäjän tarve myös tukipalveluille eikä homma mene niin, että kun kauppa on tehty, ovet suljetaan. Luottamuksellinen yhteistyö perustuu juuri sille, että hommat hoidetaan aina hyvin loppuun asti.”

Pörhöllä panostetaan jatkuvuuteen

Matti Huuki on asioinut parin vuoden ajan Pörhön hyötyautomyyjä Mika Käyhkön kanssa. Yhteistyö on sujunut niin hyvin, että yhteyttä tulee pidettyä nykyään työajan ulkopuolellakin.

Mika Käyhkö nostaa omassa työssään tärkeimmäksi arvoksi toimivan ja jatkuvan yhteistyön. Asiakasta ei koskaan jätetä yksin.

Myös Pörhön autohuollon tekemä laadukas työ on tärkeä osa toimivaa asiakaspalvelua.

”Meidän huoltopalveluiden ihmiset ovat rautaisia ammattilaisia ja asiakkaat antavat huollosta todella hyvää palautetta. Meidän huoltoneuvoja Jari Ylillä on niin paljon tietoa ja taitoa, että välillä melkein hirvittää”, Käyhkö naurahtaa.

Mika Käyhkö on iloinen siitä, että hänellä on mahdollisuus tehdä Pörhöllä työtään omien arvojensa mukaisesti. Loppujen lopuksi tärkeintä on kohdata jokainen asiakas yksilöllisesti ja asiakkaan toiveita kuunnellen.

”Olen oppinut pitkän työurani aikana, että jos eteen tulee jokin pulma, niin siitä kerrotaan rehellisesti ja ongelmaan etsitään ratkaisu. Pörhölle tullessani eräs nyt jo eläkkeelle jäänyt kollegani antoi minulle neuvon: ”Rauhallisesti, poika. Tee asiat kerralla kuntoon.” Sitä ohjetta minä olen noudattanut ja hyvin on pärjännyt”, Käyhkö sanoo hymyillen.